2018. november 26., hétfő

A Black Friday margójára

Kedveseim!

Azt látom évről évre egyre jobban begyűrűzik a Fekete péntek, ami a karácsonyi vásárlás kezdete. Ezt az eseményt is Amerikából vettük át, kérdés szükségünk van-e rá? kell-e annyit vásárolnunk, fast fashion márkákból öltözködnünk? Minden éveben felmerül ez a kérdés bennem is, mint ékszer-készítőben.  Én eddig még soha nem tartottam meg a Black Fridayt. Nem szeretném a vásárlóimat arra kényszeríteni, hogy az ékszereimet azért vegyék meg, mert "akciós". Azt szeretném ha azért vásárolnák meg mert szeretnének valami különlegeset, egyedit és nem utolsó sorban minőségi ékszert.

Szóval amikor tudtam elkerültem az üzleteket Feket Péntek napján, de most pénteken nem tudtam kihagyni az egyik plázát, muszáj volt bemennem, pár dolog miatt. Mikor már bent voltam,  akkor tudatosult bennem, hogy a Fekete Péntek miatt van tömeg. Rendben, gondoltam, ha már így belecsöppentem a sűrűjébe, akkor elintézem amiért jöttem, aztán bemegyek pár boltba, megnézem hogyan zajlik ez a Fekete péntek. Így is tettem, elindultam az egyik kedvenc boltom felé, hátha egyszer szerencsém lesz és az egyik ruhát amivel már pár hete szemezek, kicsit olcsóbban meg tudnám vásárolni. Csalódottan vettem tudomásul, hogy a ruha nincs ott. Sehol nincs egy darab sem belőle. Ezelőtt egy héttel még teljes méretsor volt, sőt aligha adtak el belőle, mert túl drága volt. Megkérdeztem az eladókat, a válasz az volt: "sajnos, hölgyem már elfogyott!" Rendeben, nem nagyon hiszem, ám legyen.( De jövő héten visszamegyek és megnézem, mert szerintem csak a raktárba vitték be.)
Átmentem a gyerekosztályra, itt a lányomnak találtam egy pulóvert. Nézegettem, gondolkodtam, vajon jó lehet-e neki, (kamasz lány most van kialakulóban az ízlése.) sok időm nem volt, mert szó szerint kikapták a kezemből, egy arrogáns "sorry" kíséretében,  jól van úgy látom itt is kezd kemény harccá alakulni a vásárlás. A történetem azzal folytatódott, hogy a hölgy, miután hozzámérte a gyerekéhez visszadobta nekem. Én csak néztem ki a fejemből, mint aki a holdról jött. Annyit sem tudtam mondani a döbbenettől, hogy thanx. Félóra sorban állás után eldöntöttem, hogy ezt meg kell írnom a blogomba, de ahhoz, hogy teljes képet kapjak az itteni Fekete Péntekről egyszer végig kell járnom pár üzlete, márkát.
Így elmentem egy másik márka boltjába, hogy megnézzem ott mi a helyzet, a kedvenc táskám amit a múltkor kinéztem mennyibe kerül?! Meglepődtem. Abban a boltban 30 % kedvezmény volt mindenre, a táskám rendes ára pedig pontosan 30 % -al volt drágább. Hoppá, tehát itt ez egy nagy lufi, nincs kedvezmény, ugyanannyiért veszem meg amennyiért a Fekete péntek előtt ki volt téve. Szép történet gondoltam, most már a lendületem vitt boltról boltra. Azt az általános következtetést vontam le, hogy voltak boltok ahol korrekten, valóban az eredeti árból jött le a kedvezmény, voltak olyan boltok ahol felárazták és úgy tettek rá kedvezményt és voltak boltok, ahol bizonyos termékeket, amit nem szerettek volna leárazni visszavitték a raktárba. Így történt, hogy semmit nem tudtam vásárolni az említett pulóveren és egy felsőn kívül.
Remélem, nektek pozitív tapasztalatotok volt a Fekete péntekkel kapcsolatosan, és sok szépséget tudtatok vásárolni  jó áron.
Nekem továbbra is az a kérdésem, hogy szükségünk van-e rá?

2 megjegyzés: