Szép hétvégét!
Szeptember végén, 2018.09.29-én az Elle Fashion
Shown jártunk lányommal, Lilivel.
A show idén új helyszínen került megrendezésre, a Sas
utca 15. szám alatti Société
Budapestnek ez volt az első
ilyen nagyméretű rendezvénye.
A hely tökéletes, igazi
közösség színtér. Fények, illatok, hűvös elegancia, márvány. Reméljük még sok
ilyen és ehhez hasonló divat rendezvényük lesz.
Az Elle Fashion Show
a tavalyi,
Millenárison tartott rendezvényhez képest nagy
változáson ment keresztül.
A tavalyiról az volt a
benyomásom, hogy bár színvonalas résztvevők voltak, inkább hasonlított egy nagy bazárra mint
divatbemutatóra.
Nagy volt a tömeg, egy
napi jeggyel mindenki végig maradhatott. A showk futószalagszerűen pörögtek egymás után, aki egyszer
leült az első sorban, az már többet nem állt fel, mert féltette a helyét. A VIP
szektor nem nagyon volt kialakítva, mi például a harmadik sorban ültünk, mert
már csak ott volt hely. Szóval ehhez képest idén az Elle Fashion Show
sok mindenben változott, pozitív értelemben újult
meg. Gondolom ez a
hely jellegének is köszönhető, mert az nem alkalmas nagy
tömegek befogadására. A másik pozitív változás
az volt, hogy nem napi belépők voltak, hanem divattervezőkre bontva, idősávokra lehetett jegyeket váltani. Mivel a létszám korlátozott volt, a jegyek már elővételben nagyon hamar elfogytak. Az egyik fő szponzor idén
is a Volvo volt. A tavalyihoz képest sokkal látványosabban érvényesült a legújabb típusok jelenléte, melyek közül fő helyre az idei év autója,
az XC40 került.
Azt éreztem, hogy ez is
az exkluzivitás felé tolta el a helyszínt, a szervezők valódi
alternatívát állítottak a
Mercedes-Benz Fashion Show mellé.
Nekem az egész nagyon
pozitív élmény volt az előző évhez képest. Amennyiben
az Elle Fashion Show tovább folytatja és fejleszti
ezt az irányt, akkor igazán rangos, exkluzív rendezvénnyé fejlődhet.
Íme néhány kép a
helyről.
Tomcsányi Dóri SS19 kollekciójának bemutatóját néztük meg Lilivel, aki most az egyik legizgalmasabb magyar divattervező, 2010-ben alapítva meg saját divatmárkáját.
Diplomáját a MOME dizájn és művészetelmélet szakon szerezte, Erasmus ösztöndíjjal tanult Párizsban az École Supérieure des Arts Appliqués Duperré-n.
A TOMCSÁNYI márka névjegye a szocializmus és keleti blokkban lezajlott posztszocializmus inspirációja. "Hidegen fújnak a szelek" című népdalra indult a show, mi, akik már éltünk a szocializmusban tudjuk, hogy igen erős volt abban az időben a táncházmozgalom. (Jómagam is imádtam táncházba járni, mivel nem volt nagyon sok más szórakozási lehetőség.)
Tomcsányi Dóri kollekciója a vidéki Magyarországot idézi a kis egyforma házas anyagokkal. a minimalista vonalak, mint védjegyek fellelhetőek az összeállításában. A részletek fontosak, kis fehér felsőn kis házikó. Szerethető, hordható kollekció. A nem túl komoly, kicsit játékos, laza csíkos, kockás anyagok a balatoni kockás terítők hangulatát idézik. A csíkos anyagok a napernyőket nyugágyak anyagát juttatják az eszünkbe. Az overallok idén is hangsúlyosak.
A modellek haja be volt fonva hátul copfban, vagy csak összekötötték, a smink pedig igen erősen piros volt, ezzel is a korra utalva, mintegy jelzésképp, hogy a "pirospozsgás lányok" mint a haza fiataljai építik a jövőt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése